Leonardo Da Vinci Tarot Het ontwerpen van een nieuw tarot spel is altijd een uitdaging. De kunstenaars die zichzelf aan deze beproeving wagen weten dat maar al te goed. Het in stand houden en samenstellen van soort, verbinding en kleur van 78 figuren. Maar voor het ontwerpen van de figuren, een project welke tegelijkertijd traditioneel is maar ook vernieuwend, is noodzakelijk omdat de Arcana altijd herkenbaar moeten zijn. Het probleem wordt groter wanneer een kunstenaar van kaliber als Leonardo da Vinci wordt gebruikt als verwijzing naar zijn naslagwerk. Men riskeert plagiaat te plegen. Maar de Leonardo Tarot heeft de uitdaging overwonnen. De Grote Arcana, ontworpen in 1992 door Iassen Ghiuselev volgde mijn iconografische aanwijzingen en mocht tussen de meesterwerken van "Leonardo" dingen toevoegen. Heden wordt een volledige versie van dit kaartspel aangeboden door de Bulgaarse kunstenaar "Atanas Atanassov". Hij ondernam de stappen om de 56 kleine Arcana te ontwerpen. Toen deze nieuwe serie werd onderzocht, gefascineerd door enkele restanten welke serieus overeenkwam met de Oosterse Europese scholen om een nieuwe generatie kunstenaars voor te bereiden, om hen geschikt te maken om de kunst opnieuw te vertalen, met de "luchtigheid" van hen die in allerlei opzichten er van willen leren. De verfijnde voorschriften, maar ook de sierlijke technieken. Om verder te gaan naar gemakkelijke onderwerpen, moet het benadrukt worden dat de verwantschap tussen Leonardo en de Tarot geen onnatuurlijke uitleg is. In de zomer van 1482 arriveerde Leonardo da Vinci op het Milanese hof van Ludovico Sforza, genoemd "The Moor". In die tijd is het spel van Trionf, zo werd de Tarot toen genoemd, al meer dan 40 jaar bekend en gebruikt. Deze zijn gevonden in de historische documenten. De familie Sforza maakte door zich, tarot spelen te verkrijgen van miniatuur meester schilders voor zichzelf en hun adellijke vrienden. De 78 kaarten werden niet gebruikt voor voorspellingen, zoals nu, maar als een tijdsbesteding, als een strategisch spel, zoals schaken. Zodoende was Leonardo gegarandeerd vertrouwd met de Tarot en misschien de mogelijkheid had om zijn ingewikkelde richtlijnen te leren. Maar hij heeft nog nooit een tarot spel ontworpen. Hij had andere taken aan het hof van de familie Sforza. Desondanks, is het niet absurd om de naam van de talentvolle Vinci te verbinden aan deze prachtige kaarten, aangezien Leonardo pas cultureel was onderwezen aan de middeleeuwse symboliek, wat de basis is van de allegorische Tarot. Het is benoemd dat de zelfde symboliek met de bijpassende uitleg overeenkomt volgens de richtlijnen. Het helpt ons naar ons diepere zelf te kijken. In verwantschap met de "Wereld naar zijn oorspronkelijke model" . Met als motto boodschappen bijeen krijgen over uitzonderlijke diepgaande geestelijke inhoud.
|
|
© 2008 - 2020 Arristara |
|